Monday 21 May 2012

accept good and bad of myself and everything around me


assalamualaikum.



hari ni saya belajar untuk menerima. menerima setiap apa yang Allah kurniakan untuk diri saya dengan ikhlas. memang, kadang - kadang saya lupa, setiap apa yang berlaku tu ada hikmah disebaliknya. jadi saya merungut, marah, kecewa.... tapi day by day saya belajar untuk berfikir dan terima semuanya yang dah ditentukan olehNya. kita kan hanya merancang. tapi Tuhan yang menentukan. mana - mana saya pergi, apa pun yang saya lakukan, saya tak pernah lupa kata - kata ni.


kadang - kadang rasa cemburu kat orang lain yang ada hidup yang sempurna, bahagia, dapat semua yang diimpikan... tapi saya tau diri saya.. mungkin kalau saya dapat semua tu saya jadi angkuh lagi bongkak. who knows. but Allah knows best. Allah tau apa yang terbaik buat saya. 





Alhamulillah :)

No comments:

Post a Comment